Strategia oceanului albastru (1)

Strategia oceanului albastru

„Privind partea cererii la alternativele berii, bauturilor alcoolice si cocktailuri-lor gata preparate, care generau la vremea respectiva de trei ori mai multe vanzari decat vinul in randul consumatorilor americani de alcool, Casella Wines a descoperit ca majoritatea adultilor americani considerau vinul ceva plictisitor.

Era intimidant, si pretentios, iar complexitatea gustului vinului  genera provocari in alegerea aromei pentru persoanele obisnuite, desi era fundamentul pe care industria lupta pentru a excela.

Cu aceasta intelegere, Casella Wines era pregatita sa exploreze cum sa redeseneze profilul strategic al industriei americane a vinului pentru a crea un ocean albastru.

Pentru a reusi, a apelat la cea de-a doua analiza de baza care sustine oceanele albastre: cadrul celor patru actiuni (pag 71).

In cazul industriei americane a vinului, gandind in functie de aceste patru actiuni prin comparatie cu logica industriei actuale si luand in considerare alternativele si nonclientii, Casella Wines a creat un vin al carui profil strategic s-a despartit de concurenta si a creat un ocean albastru.

In loc sa ofere vinul ca vin, Casella a creat o bautura prietenoasa accesibila tuturor: bautorilor de bere, de cocktailuri si bautorilor traditionali de vin (yelow tail).

In rastimpul a doi ani, bautura nostima si prietenoasa (yelow tail) a ajuns sa fie marca cu cea mai rapida crestere din istoria industriilor americana si australiana a vinului si principalul vin importat in Statele Unite, depasind vinurile din Franta si Italia.

Pana in august 2003 a ajuns cel mai vandut vin rosu in sticla de 750 ml in Statele Unite, depasind marcile californiene.

In contextul unei supraproductii globale de vin, (yelow tail) este disponibil in peste cincizeci de tari cu peste 2.5 milioane de pahare savurate zilnic in lume.

In decurs de un deceniu, a devenit una dintre cele mai puternice cinci marci de vin din intreaga lume.

In timp ce marii producatori de vin au dezvoltat marci puternice in decenii de investitii in marketing, (yelow tail) a depasit concurenti puternici fara nici o campanie promotionala, fara presa sau reclame in primii ani.

Nu a furat, pur si simplu, vanzarile concurentilor; a dezvoltat piata. A adus nebautori de vin – consumatori de bere si de cocktailuri – pe piata vinului. Mai mult, bautorii novici de vinuri de masa au inceput sa consume vin mai des, bautorii de vin au progresat, iar bautorii de vinuri mai scumpe si-au coborat standardele pentru a deveni consumatori de (yelow tail).

Casella Wines a creat  noi factori in industria americana a vinului – usurinta consumului, usurinta selectiei, amuzamentul si aventura – si a eliminat sau a redus tot restul.”

„Strategia oceanului albastru”, W. Chan Kim & Renee Mauborgne (cartea aici)

Intrebarea este: care sunt celei patru actiuni care stau la baza inovarii valorice, folosit de Casella Wines?

Cititul e delicios! Citesti?

Laura – Brokerul de carte

Acest articol a fost publicat în Mentoring. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.