Mai incet (anti-stres)

„Cu totii ne petrecem  viata cand tragand tare, cand luand-o mai incet. Problema apare cand temerile si frustrarea cronice sau suprasolicitarea duc la extenuare.

Cand suntem supra-stresati, suntem ca un burete uscat care nu mai are apa in el. Nemaifiind in stare sa ne adaptam la situatie, ne apuca plansul. Solutia e sa fim constienti cand e momentul sa tragem tare si cand e momentul sa o lasam mai moale  – este o chestiune de luare a unei decizii in mod constient.

A trai intr-un ritm mai lent este la fel de important cu a putea sa traiesti intr-un ritm trepidant. 

Odihna, relaxarea, recreerea si perioadele de reflectie sunt mijloace de a trece la un mod de viata mai lent, iar a putea sa accesezi astfel de perioade in viata ta este un lucru esential pentru propria stabilitate si stare de bine. (cartea aici)

Sa ne gandim ce se intampla cu o persoana pe parcursul unei zile obisnuite. Sunt foarte multe situatii care pot fi resimtite drept extrem de stresante.

Sa mergi cu masina la serviciu si sa ramai blocat minute in sir in trafic – foarte stresant. Sa ajungi la serviciu si sa simti ca nu mai ai control, ca nu esti apreciat, ca ai prea multe de facut, ca ai prea putin timp – foarte stresant. Sa ajungi acasa si sa faci fata unor probleme complexe de relationare cu ai tai – foarte stresant. Sa te asezi intr-un fotoliu in fata televizorului si sa urmaresti jurnalele de stiri, afland ce lucruri teribile se intampla in lume – foarte stresant. In fine, te pui in pat sa dormi – sau macar incerci.

La culcare e momentul in care organismul nostru, care a functionat la capacitate maxima toata ziua, are ocazia sa intre intr-un ritm lent, sa se linisteasca si sa se refaca. Dar, pentru ca e mai usor sa accelerezi ritmul decat sa il reduci, aceasta perioada dedicata odihnei poate fi destul de greu de fructificat. Dereglarile legate de somn sunt, de asemenea, o problema a vietii moderne.

Un bun exemplu pentru dinamica acestor procese este adaptarea la fusul orar. Diferenta de fus orar face ca, desi corpul tau a ajuns in celalalt loc, psihicul sa aiba nevoie de ceva timp pentru a se alinia la noile intervale de timp. De asemenea, sistemul digestiv se va adapta dupa ceva vreme, spre deosebire de cel osteo-articular care se adapteaza mai repede. Desigur, poti sa te trezesti dimineata si sa faci ceea ce ai de facut, dar ritmul normal de alimentatie si de digestie se adapteaza mai greu.

Acele sisteme din organism care necesita o coordonare mai rafinata au nevoie de mai mult timp pentru a reintra in ritmul normal decat cele care functioneaza pe baza unui grad mai mare de generalitate. (cartea aici)

Facultatilor mentale le ia si mai mult timp sa se alinieze noului ritm, iar raspunsurile emotionale la noul fus orar sunt cele care se adapteaza ultimele.

Ceea ce avem dupa o astfel de deplasare este un corp care a sarit peste spatiu si a ajuns undeva 10 sau 12 ore mai tarziu, fiind un corp temporar, compromis.”

„Jocul interior si stresul”, W. Timothy Gallwey – detalii

Nu zburam cu avionul in mod constant pe distante lungi si totusi, multi dintre noi, avem perturbate procesele interioare prin ritmul accelerat de viata.

De trafic, stiri demoralizatoare si E-uri nu avem sanse sa scapam. Sunt in afara noastra. Ne ramane terenul emotiilor si al gandurilor, de care suntem obligati sa avem grija.

Cultivarea unor emotii pozitive constante ne poate ajuta la domolirea vitezei interioare. Ce ne costa sa incercam?

Cititul e delicios!

Laura – Brokerul de carte

Acest articol a fost publicat în Jocul interior si stresul -T.Gallwey. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.