Bogatia si tiparele din mintea noastra

„Am demonstrat foarte bine, cred eu, ca un sef care tipa la tine este un fenomen creat de perceptiile tale. Sa mai parcurgem o data, pe scurt, logica acestei situatii.

Tehnic vorbind. din punct de vedere strict stiintific, un sef care tipa nu e decat un ansamblu de culori (predomina rosu!), forme (in mare parte gesturi care iti sunt adresate), decibeli (majoritatea la nivel ridicat), vocale si consoane (abecedarul care se revarsa spre tine intr-un suvoi neintrerupt).

Mintea ta, sub influenta tiparelor pe care ti le-ai imprimat cu mult timp in urma, e silita sa interpreteze aceste forme si sunete drept un sef antipatic, care tipa.

Faptul ca stiu ca el este o perceptie a mea ma ajuta, in cazul acesta, nu pentru ca ar schimba catusi de putin ce se intampla. In schimb, ma ajuta foarte mult sa hotarasc cum voi reactiona fata de acest sef care tipa; cu alte cuvinte, sa decid daca chiar imi doresc sa il mai vad vreodata asa.Pentru ca singurul lucru care m-ar sili sa ajung din nou in aceasta situatie ar fi sa ii raspund cu aceeasi moneda.

Singurul lucru care poate crea perceptia unui sef care tipa e un tipar care sa genereze experienta unui sef care tipa, iar singurul mod prin care iti poti imprima in minte un asemenea tipar este  ai ghicit – sa tipi si tu la sef.

Insa ce legatura au toate astea cu economia?

Tranzactiile pe care le realizam si deciziile pe care le luam in afaceri sunt ca un ecran gol: faptul ca le vedem sau nu functionand, faptul ca sunt sau nu o reusita depinde exclusiv de perceptia ta asupra tranzactiei sau deciziei, perceptie care iti este impusa de tiparele din mintea ta.

Succesul, in definitiv, nu este determinat de nimic din ce credeam noi.

Daca toate aceste teorii sunt corecte, motivul pentru care o anumita actiune (inteligenta sau idioata) are succes si aduce profit tine exclusiv de tiparele pozitive din mintea celui care a initiat-o: cei care se bucura de succes ajung sa se vada in postura de a castiga bani doar pentru ca, la un moment dat in trecut, si-au imprimat in minte un tipar care sa ii constranga sa se vada castigand bani.

Iar acest tipar specific poate fi imprimat doar daca te vezi pe tine daruind celorlalti tot ce poti tu sa daruiesti.

Dupa cum am remarcat, acest act de a darui incepe si ar trebui sa inceapa intr-o maniera modesta: mici favoruri catre oamenii din departamentul tau sau catre cei din familia ta, dupa ce i-ai observat cu atentie pentru a le afla preferintele si nevoile.

Actul daruirii ia apoi o amploare mai mare, cuprinzand, sa zicem, fiecare departament din firma ta, iar darurile oferite devin mai substantiale – da, daruiesti bani, dar daruiesti si din timpul tau, daruiesti sprijin moral si profesional si ii ajuti pe oameni cu ideile pe care le impartasesti.

Si in acest stadiu, actul daruirii este influentat de practica mai profunda prin care te transpui in corpul celorlalti ca sa vezi ce spera ei sa le oferi.”

„Slefuitorul de diamante”, Geshe Michael Roach, Lama Christie McNally

Gasesti cartea si aici.

Aceasta este prima carte in care am gasit, atat de explicit, detalii despre tiparele care sunt accesate de perceptia noastra si despre cum sunt decodificate.

Creierul si modul in care functioneaza acesta ramane un secret inca 100 de ani de acum incolo doar pentru ignoranti. Pentru restul…cititul e delicios!!

Laura – Brokerul de carte

Acest articol a fost publicat în NLP -Slefuitorul de diamante. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.