Ecuatia TIMP/BANI

„La un moment dat in viata, s-ar putea sa trezesti si sa realizezi ca ai mai multi bani decat timp. Iti vei da seama ca va trebui sa incepi sa te comporti diferit, adica sa nu mai mergi patru strazi ca sa gasesti un bancomat unde nu platesti comision bancar, sa nu mai conduci la nesfarsit o benzinarie mai ieftina si sa nu-ti mai zugravesti singur casa.

Copiii au, de obicei mai mult timp decat bani. Aceasta realitate sta la baza schimbului de fisiere mp3, care cere mai multa bataie de cap dar care e gratuit (desi ilegal). Conform celebrei demonstratii a lui Steve Jobs, cand descarcam muzica cu ajutorul serviciilor peer-to-peer, se prea poate sa avem de-a face cu fisiere in formate incompatibile cu software-ul, cu albume incomplete, cu un alt cantec decat cel pe care il cautam sau cu o varianta slaba din punct de vedere calitativ. Timpul necesar pentru a evita plata inseamna ca „muncim pentru mai putin decat salariul minim”, arata Jobs. Totusi, daca ai mai mult timp si bani putini, acest lucru este preferabil. Gratuitatea este pretul potrivit pentru copii….Pe masura ce inaintam in varsta, ecuatia se schimba si 0.99$ dati ici pe colo nu mai inseamna mare lucru. Devenim clienti platitori, utilizatori premium intr-o ecuatie de tip freemium.

…Se poate construi o afacere profitabila pe acest model, dupa cum demonstreaza si Limor Friend…prin exemplul Adafruit Industries.

1. Formeaza o comunitate care sa ofere informatii si sfaturi gratuite in legatura cu un anumit subiect.

2. Cu ajutorul acelei comunitati, proiecteaza cateva produse pe care si le doresc oamenii, si intoarce-le favoarea membrilor comunitatii oferind produsele gratuit in forma lor bruta.

3. Lasa-i pe cei care au mai multi bani decat timp/aptitudini/toleranta la risc sa cumpere versiunile perfectionate ale produselor.

4.Repeta strategia pana ajungi la o margine de profit de 40% din care sa-ti platesti facturile.”

Da, este foarte simplu! Dupa cum spune Torrone: „Nu-mi pot imagina ca scriu o carte, fac un film sau editez o revista fara o comunitate care sa mi se alature pe parcurs. Pana la urma, intotdeauna este vorba de o poveste din care oamenii vor sa vada inceputul, desfasurarea, finalul si intriga – si daca gasesc si un buton pe care sa scrie „cumpara”, uneori apasa pe el si ne rasplatesc pentru munca depusa.”

„Gratuit”- Chris Anderson

Multi dintre noi ne-am obisnuit sa luam decizii zilnic in functie de aceasta ecuatie Timp/Bani. Suntem constienti la ce renuntam, respectiv ce castigam.

Dincolo de ceea ce stim, abundenta exemplelor date de autor in carte ne ajuta sa regandim propriile paradigme si ne inspira in a ne adapta la dinamica vremurilor.

Sa regandim modul in care functionam mental in raport cu gratuitatea.

Si gratuitatea poate inspira incredere. Sa citim macar.

Laura – Brokerul de carte

Acest articol a fost publicat în Gratuitatea-model de afacere. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.