„Generatia Google” si gratuitatea

„Acum cateva zeci de ani, oamenii aveau asteptari mici de la viata si munceau din greu sa supravietuiasca. Nu cunosteau conceptul de gratuit si nici nu se asteptau sa apara. Acum lucrurile stau exact invers, gratuitatea fiind previzibila pe internet. Va munci noua generatie, care asteapta ceva in schimbul la nimic, la fel de greu, pentru a mentine standardele inalte de viata pe care le-am creat? ” – opinie Alex Iskold, ReadWriteWeb

Opinia autorului:

„Cand explic ideea acestei carti – ca viitorul sta in castigul de bani in jurul conceptului gratuit – , oamenii de peste 30 de ani raspund, de obicei: „Nu se poate”.

Raspunsul celor de sub treizeci de ani este cel mai adesea: „Normal”.

Este adevarat ca fiecare generatie nu pune pret pe unele lucruri pe care parintii lor le valorizau foarte mult, dar asta nu inseamna ca noile generatii valorizeaza totul mai putin. Doar ca valorizeaza alte lucruri. Am reusit, nu-i asa, sa renuntam la mulsul vacilor, fara a ne pierde in intregime pofta de munca.

…O persoana crescuta astazi intr-o casa cu internet va avea tendinta sa considere ca orice bun digital ar trebui sa fie gratuit (probabil pentru ca majoritatea sunt). Putem sa ii numim…”generatia gratuitatii”. Acest grup… se asteapta ca si informatia sa fie infinita si imediata. (…sunt porecliti si generatia Google).

Ei sunt dispusi din ce in ce mai putin sa plateasca pentru continut informational si de divertisment, pentru ca au foarte multe alternative gratuite.

Este o generatie care nu se gandeste sa fure din magazin, dar nu ezita sa descarce muzica de pe site-uri de schimb de fisiere. …Si-au internalizat cumva opozitia dintre economia atomilor si cea a bitilor si au realizat ca prima are costuri reale, care trebuie platite, in timp ce a doua nu are…

Intrebarea nu este : „Cat costa?” ci  „De ce ar trebui sa platesc?”

Si nu este vorba de aroganta sau de arogare de drepturi, ci de experienta. Ei s-au maturizat intr-o lume a gratuitatii.

Ei nu se asteapta sa primeasca haine sau apartamente gratis, dimpotriva, platesc mai mult ca niciodata pentru astfel de bunuri.

Ei nu se asteapta la gratuitati in viata reala pornind de la cele din lumea virtuala, la fel cum nu se asteapta ca oamenii sa arate la fel ca personajele din World of  Warcraft.

Sa avem un pic de incredere in copii. Pot face diferenta intre mediul fizic si cel virtual si isi adapteaza comportamentul dupa fiecare.”

extras din capitolul 16 , „Cat platesti atat primesti si alte indoieli legate de gratuitate” – „Gratuit”, Chris Anderson

Dupa un slalom printre idei complet noi despre gratuitate si peste 15 modele de afaceri dezvoltate in jurul gratuitatii, capitolul 16  m-a surprins placut.

Contine 14 indoieli exprimate de diverse persoane, multe dintre ele existente si in mintea mea, la care opinia autorului te pune pe ganduri sau iti schimba perspectiva.

Miza este imensa.

Pentru noi, cei familiarizati cu economia atomilor si pentru „ei” – copiii nostri, familiarizati cu economia bitilor. Sau pentru tinerii din subordinea noastra.

Este posibil sa fim contaminati de „generatia Google” daca invatam despre provocarile gestionate atat de firesc de „ei”.

Sa citim macar.

Laura -Brokerul de carte

Acest articol a fost publicat în Gratuitatea-model de afacere. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.