Tip de gratuitate – SampleLab- Tokyo

La SampleLab, un butic din Tokyo, din cartierul Harajuku, care misuna de adolescenti, clientii pot lua gratis pana la 5 produse de fiecare data cand intra in magazin – de la lumanari, paste si crema de fata pana la casetele cu jocuri video care apar cand si cand si care, in mod normal, costa 50$. Salonul cu mostre gratuite atrage 700 de vizitatori in fiecare zi. Cum se poate ca SampleLab sa nu ceara bani pentru produsele pe care le are la raft?

1.Cere un pret pentru a permite accesul in magazin. Numai „membrii” care platesc taxa anuala de 13$ pot vizita magazinul. Numarand deja 47.000 de membri, SampleLab este atat de cautat, incat tinerii trebuie sa isi faca rezervari cu o saptamana inainte.

2. Pune o „chirie” pentru spatiul de pe raft. Data fiind popularitatea magazinului, companiile nu numai ca isi ofera produsele gratuit magazinului SampleLab, ci platesc si o taxa de 2000$ pentru doua saptamani de prezentare a unui produs la raft. SampleLab are o capacitate de 90 de produse.

3. Cere bani pentru feedback. Oferind o sumedenie de bunuri gratuite, SampleLab isi transforma o mare parte a membrilor intr-un focus grup. Adolescentii isi spun parerea online, in scris sau prin keitai (telefon mobil), completand chestionare de sondaj pentru diferite produse. Companiile platesc 4000$ pentru aceste informatii. Daca 20% dintre clienti platesc pentru feedback, SampleLab obtine astfel un venit echivalent cu aproape jumatate din chiriile pentru spatiul la raft.

Cele mai multe venituri lunare provin din vanzarea spatiului la raft si a feedback-ului clientilor.

Exemplu venituri SampleLab:

554.900$ venituri obtinute din care:

-360.000$ din inchirierea spatiului la raft

-144.000$ din vanzarea informatiilor din chestionarelor de sondaj

-50.900$ din taxele pentru membri „

extras din cap. „Psihologia conceptului de gratuitate” -„Gratuit”, Chris Anderson

Un studiu de caz prezentat care ar trebui sa ne ajute in schimbarea perceptiilor si adaptarea acestora la economia bitilor.

Noi si copiii nostri experimentam acest model economic.

Sa ii patrundem tainele. Sa citim.

Laura -Brokerul de carte

Acest articol a fost publicat în Gratuitatea-model de afacere. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.