Atomii sau bitii?

„La inceputul secolului XXI, se inventeaza o noua forma de gratuitate care va defini, la randul sau, intreaga era urmatoare. Noua forma de gratuitate nu este un sireltic sau un truc folosit pentru a trece bani dintr-un buzunar in altul. Ea este determinata de tendinta extrem de recenta a costurilor bunurilor si a serviciilor de a scadea pana aproape de zero. In timp ce gratuitatea secolului trecut era o puternica unealta de marketing, gratuitatea secolului curent reprezinta un model economic cu totul nou.

Aceasta forma de gratuitate se bazeaza pe o economie a bitilor, si nu pe una a atomilor. O trasatura specifica a erei digitale este faptul ca, odata ce un lucru este transformat in software, devine inevitabil gratuit – in ce priveste costul si, adesea, si in ce priveste pretul.

Secolul XX a fost dominat de economia atomilor. Secolul XXI va fi dominat in aceeasi masura de o economie a bitilor. Tot ce este gratuit in economia atomilor trebuie platit prin altceva, motiv pentru care mare parte dintre produsele gratuite traditionale par pacaleli – tot tu platesti pana la urma, intr-un fel sau altul. Dar gratuitatea in economia bitilor poate insemna cu adevarat absenta pretului, in sensul in care banii chiar sunt scosi din ecuatie. Oamenii sunt, pe buna dreptate, suspiciosi cand vine vorba de gratuitate in economia atomilor si increzatori in gratuitatea din cadrul economiei bitilor. Si asta pentru ca oamenii inteleg in mod intuitiv diferenta dintre cele doua tipuri de economie si de ce anume functioneaza gratuitatea atat de bine pe internet.

extras din cap. „Nasterea conceptului de gratuitate”„Gratuit” – Chris Anderson

Gasesti cartea aici.

Imi plac metaforele utilizate de autor pentru a scoate in evidenta etapele pe care le traversam.

Economia atomilor versus economia bitilor 🙂

„Gratuit” in perioada domniei atomilor este diferit de „gratuit” in perioada bitilor.

Diferit nu inseamna nici mai rau, nici mai bun. Inseamna doar o schimbare de paradigma care trebuie gestionata. De noi toti.

„Gratuitatea” nu mai este ce a fost. Vom vedea in exemplele interesante prezentate de autor, din postarile mele viitoare.

Am ajuns cu lectura la pagina 176. Informatiile si studiile de caz, mai ales despre fenomenul Google, ar trebui sa constituie lectura obligatorie in scoli pentru copii nostri, de la clasa a-III-a.

Sa citim.Cititul e delicios!

Laura – Brokerul de carte

Acest articol a fost publicat în Gratuitatea-model de afacere. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.