5 tipuri de învatare – Intelegerea

„A intelege necesita mai mult decat o simpla informare. Necesita comprehensiunea tuturor componentelor unui subiect anume si relatii dintre aceste componente. Poti sa ai o multime de informatii despre o slujba fara sa o intelegi cu adevarat. Poate ca sunt capabil sa expun misiunea companiei sau a unui proiect anume, dar inteleg suficient acea misiune ca ea sa aiba efect?

Ca sa va propuneti un obiectiv de invatare util, puneti-va urmatoarea intrebare:

Date fiind obiectivele mele curente de activitate, ce anume, daca ar fi mai bine inteles, ar face succesul mai usor sau mai probabil?”

„Jocul interior si Munca”, W.T. Gallwey

Am auzit = Am inteles

Am luat la cunostinta = Am inteles

Am citit = Am inteles

Gresit.

Ceea ce uitam, ca manageri sau ca subordonati, este legatura dintre capacitatea noastra  de intelegere si valorile pe care le avem.

In multe situatii, nu ne analizam propria capacitate de intelegere. Cum intelegem, pana unde intelegem, ce nu suntem dispusi sa intelegem, cat timp intelegem…Intelegem si gata. Nu intelegem si gata.

Punand lupa pe capacitatea noastra de intelegere, alegand cateva situatii specifice la care sa ne raportam, avem inca un instrument de invatare.

Incep eu. Imi propun sa analizez capacitatea mea de intelegere in situatiile tipice de respingere: „Nu-urile” clientilor, amanarile, refuzurile mascate.

Va provoc sa faceti la fel. De azi.

Laura- Brokerul de carte

 

Acest articol a fost publicat în Jocul interior si munca - T. Gallwey. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la 5 tipuri de învatare – Intelegerea

  1. Buna Bogdan,

    Intelegerea refuzurilor presupune inclusiv sa realizezi ca te-ai indreptat spre clientul care nu avea acea nevoie.
    Da, ai dreptate, este treaba clientului ce se ascunde in spatele refuzului.Stiind si tu motivatia lui, ai sansa sa iti faci treaba mai bine. Asta poate insemna inclusiv sa nu ii mai deranjezi pe cei care nu ar fi interesati de oferta ta.
    Profesionalismul in ceea ce numim „vanzari” are si o componenta etica, la care aderam mai mult sau mai putin.
    Eu vand carti, de exemplu.
    Daca iti propun tie un titlu si ma refuzi, pot sa presupun ca (1) nu citesti nimic, (2) ca nu cumperi in functie de recomandari facute de un strain sau (3) ca citesti doar SF. Daca nu citesti nimic, ar fi o prostie din partea mea sa insist. Daca citesti Asimov si eu ti-am propus sa cumperi o carte despre antreprenoriat, de exemplu, pot decide pe viitor daca revin cu alta oferta, adaptata nevoilor tale sau nu.
    „Contracararea refuzurilor” este o abordare pe care o fac incepatorii in ale comunicarii. Deschid cartea de tehnici si aleg una care s-ar potrivi.
    O trasatura a profesionalismului unui om de vanzari este capacitatea lui de comunicare, deci, de intelegere a actelor de comunicare in care este implicat.
    Personal, nu am intalnit clienti care „uita”.
    Asta se intampla, poate, acum 15 ani, cand oricine suna pe oricine pentru un produs financiar.
    Am evoluat cu totii. Si clienti, si vanzatori.

    Apreciază

  2. bogdan zice:

    Imi pare rau ca incepi tu, cu aceasta directie de analiza. Respingerea tipica a clientilor, amanarile, refuzurile mascate….
    De ce oare sa nu incepi cu altceva, de exemplu: „Cum sa fiu mai sincer cu cei din jur?” … cu primul capitol „Cum sa fiu sincer cu mine?”
    Un refuz mascat in seamna mascarea unui refuz. Mascat sau nu, tot refuz e. De ce te refuza? Pentru ca ….. dar asta e deja treaba lui. Poate are o analiza din care reiese ca nu poate, nu-si permite, nu e directia lui, sau poate e tampit si nu si-a imaginat niciodata si refuzul lui e raspunsul imediat, provenit din fiinta lui negativa.
    Problema e … ce se intampla atunci cand TU te perfectionezi ?! Cand , dupa analiza pe care ti-ai propus-o (mai sus) te dezvolti si reusesti usor sa-i „contracarezi refuzurile” si sa-l aduci acolo unde vrei tu. Adica sa ia de la tine ceva ce initial nu dorea, dar convingandu-l accepta.
    Tu ti-ai atins targetul iar el se trezeste cu ceva ce nu-i trebuie, nu-si permite, nu-l intereseaza sau pur si simplu nu stie ce e aia. In toate cazurile, se va aduna in el o furie impotriva lui si a ta, care evident se va rasfrange asupra ta (ca doar nu se va blama c-a cazut in plasa ta singur) si totul va fi minunat. Incet sau mai repede – in functie de competenta ta – , vei ajunge sa-i scarbesti pe toti.

    Norocul tau e ca oamenii uita si dupa o vreme poti sa-ti iei portofoliul si sa-i suni din nou, de sus in jos ….

    Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.