Cei 4 „R” (anti-stres)

„Multi dintre noi ne traim viata in modul „ataca”. Atacam un proiect, atacam mingea de tenis, atacam treburile zilnice. Vedem peste tot amenintari si inamici. Suntem hipervigilenti…

Cand îi intrebam pe oameni cat timp aloca pe saptamana celor 4 R , îsi cam ies din fire.

Nu pot sa-si aminteasca, nu pot sa identifice astfel de momente. Pur si simplu, viata e plina de preocupari, iar ei sunt coplesiti.

Lui John, doctorul Horton, îi place sa povesteasca o istorioara de pe vremea cand lucra in Taiwan. In fiecare zi, dupa masa de pranz, toata lumea înceta orice activitate si se odihnea. Pentru John a fost o modificare a obiceiurilor greu de facut, deoarece crescuse într-o societate în care se spunea: „Daca ai nevoie de un pui de somn dupa-amiaza, înseamna ca esti un tip delasator.” (cartea aici)

Dar John a ajuns sa înteleaga întelepciunea acelei culturi, materializata prin acel moment de liniste. Daca , în cultura noastra, am propune un somn scurt dupa masa de pranz, am fi dati afara în hohote de ras. Noi facem lucruri, noi suntem „realizatori” într-un grad extrem. Cei mai muncitori oameni iau masa la propriile birouri si muncesc asa încontinuu.

Un avocat foarte ocupat, angajat al unei corporatii, care a participat la un seminar de-al nostru, a spus ca are un program atat de încarcat, încat nu poate sa mearga la o sala de gimnastica, asa ca a angajat un antrenor personal care sa vina acasa si, de asemenea, a cumparat echipament pentru o sala de gimnastica. (cartea aici)

Intr-o dimineata, în timp ce lucra cu antrenorul, a privit afara. Era o zi minunata, iar gradinarul lui facea treaba prin jurul casei. Avocatul a avut o revelatie: „Am realizat ca platesc antrenorul sa ma antreneze, platesc pentru echipamentul de gimnastica si platesc si gradinarul. M-am gandit ca, daca as gradinari putin eu însumi, as obtine trei foloase deodata – nu mai platesc antrenorul si nici echipamentul, as savura miscarea in aer liber si m-as bucura si de îmbunatatirile din gradina mea.”

Un exercitiu propus de autor: „Gandeste-te la cei 4 „R” 

„Scrie metodele preferate asociate celor 4 R.

Include în acestea pauzele, jogging-ul, jocurile, diverse sporturi sau…conversatiile pe alte subiecte decat cele legate de serviciu.

Noteaza cat timp acorzi aproximativ saptamanal fiecaruia din cei 4 „R”.

Cum evaluezi în ce masura timpul  alocat e suficient?

Ai observat ca e prea putin pentru vreunul din cei 4 „R”?

Ce consecinte are acest lucru? Ce actiuni de corectare ai putea intreprinde?”

„Jocul interior si Stresul”, W.T.Gallwey – (cartea aici)

Ce sunt cei 4 „R”?

Cititul e delicios!

Laura – Brokerul de carte

 

 

Acest articol a fost publicat în Jocul interior si stresul -T.Gallwey. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.